基金會行動/2021年9月聲明

From Meta, a Wikimedia project coordination wiki
This page is a translated version of the page Office actions/September 2021 statement and the translation is 81% complete.
捷徑:
OA2021

因應一系列基金會行動嘅聲明

大家好,

我係維基媒體基金會法務部門屬下社群穩定同發展組嘅副主席麥姬丹妮絲。[1]呢封信係要同大家講解有關基金會近排為咗保護全球社群而採取嘅一系列行動。

我要喺開始之前講聲唔好意思——呢封信比較長,亦都有一啲位置係比較含糊。呢封信嘅好多議題相當複雜,我會儘量簡單總結入面大家可能比較唔熟嘅嘢。喺情況許可嘅時候,我會儘量答相關嘅問題;幾個禮拜後,我哋部門亦都會搞一個公聽會,到時可以更加深入討論同呢單案相關嘅議題。具體時間同詳細訊息會喺我哋同工作人員協調好之後,儘快喺Wikimedia-L同元維基公佈。

喺基金會通過咗新嘅「保密協議」後,你哋唔少人相信係留意到咗呢排出現相應嘅改變,呢啲轉變之前就喺元維基呢度討論過,我呢度就唔再重複返我哋嗰時有提出嘅所有修訂意見[2],不過我會簡短介紹返(大綱)係,基金會基於可信嘅威脅訊息,係修訂咗本會接受個人「保密協議」嘅方法。關聯到安全風險嘅訊息係牽涉到維基系統入邊滲透情況,呢度係包括咗可接觸個人私隱訊息嘅崗位同當選個體嘅影響力。我哋唔可以公開預告呢次嘅行動,即使係我哋最為信賴嘅社群合作群組(好似執行員)都唔知道,呢點係為咗唔使擔憂可能刺激到我哋被警告過嘅風險再發生。我哋係快手拎走咗受關注嘅司法管轄區入邊啲有關工具嘅接觸權限,同時間係同受影響嘅用家一齊工作確定返呢啲潛在嘅風險,係相吻合呢啲拎走咗權限嘅群體。

喺呢度停神返我想再強調返,我哋唔係想指責因為針對不良意圖嘅政策改變而喪失咗接入權限嘅任何特定個體。滲透活動係可以透過多種方式去實施嘅。我哋喺我哋自己嘅行動度所見到(所關注嘅對象)唔單止係有部分人士係有意圖咁尋求用不當取悅所在社群嘅手段、達成喺背離開放知識目標嘅目的或就呢個目的獲得相對嘅偏向利益,仲有因為係成為咗受信賴嘅社群成員而受外部群體嘅不對等對待同傷害、導致到係處於狀態脆弱嘅人士。呢次政策嘅實施係為咗解決後一樣嘅風險,以減低可能進一步嘅(外部群體)招攬活動或(仲弊嘅)強逼換取利益活動。我哋相信唔淨系啲個人資料可能經已被強行獲取到嘅人士身處喺危險中,其中一啲受到呢次政策改變嘅強烈影響嘅人士係自己都身處同樣嘅危險中。

今日,基金會係發出咗決定第二階段(行動)去緩解返滲透問題嘅關切,呢個嘅結果喺當前兩個受影響司法管轄區中嘅一個係會有全面快速而有力度嘅行動。經過一個長期深入嘅調查係針對咗維基未認證嘅中國大陸維基人用戶組[3]部分成員嘅活躍情況,基於調查嘅結果係我哋已經禁止咗七個用家同拎走埋12個用家嘅監管權限。我哋仲同樣接觸咗一啲其他為數唔少嘅用家,就著拉票指引、在線公開私隱政策同改善呢啲用家行為表現嘅要求進行咗一系列嘅解釋。

當呢個成為咗一個正式嘅官方行動,基金會通常默認咗係有好少嘅公共對話(缺乏透明度),不過呢次嘅個案係規模同常規度講都係前所未有嘅。喺我哋為咗保護身處嗰個國家同嗰個未獲維基認證嘅群組入邊啲用家嘅安全同私隱下、可以披露嘅資料係非常有限嘅,我願意印證返呢次嘅行動係一個激進嘅舉動同埋呢個決策嘅最後決定並唔係好易得到。我哋決策時候係繁複諗過,係唔願意見到呢個決定係會唔鼓勵到同摧毀埋身處中國啲良好信念用家嘅影響力,佢哋係一路有為咗自由同開放嘅知識而艱苦咁工作著,包括當中嘅一啲仲係有參與咗呢個群組。我哋唔希望佢哋會心驚佢哋啲貢獻係唔受歡迎。我哋亦唔可以喺獲知咗確實可信有威脅佢哋安全後,選擇唔做任何嘢去保護佢哋而要佢哋暴露喺危險入邊。

喺早排嘅時候我哋係限制咗對中國大陸用家嘅個人資料嘅披露,呢個時候我哋係知道咗呢個係我哋上所描述過喺項目入邊(實際發生咗)嘅一種滲透類型。同埋我哋仲知道咗有啲用家因為呢個類型嘅活動而受到過物理意義嘅實際傷害。我哋確認咗呢點之後係別無選擇而迅速適當咁行動作為回應。

喺我多年參與著維基活動嘅時日入邊,睇著維基多媒體由一個可疑兼唔入流嘅網站,發展到一個有極高認受度同廣受世界依賴嘅來源(站點),(由呢個經歷講返頭)我認為(維基自己)既係一個成就同亦係一個挑戰。喺我2007年第一次開始編輯項目嘅時候,我早就相信維基係有著潛質成為世界上其中一個最偉大嘅成果——用你嘅手指去蒐集知識。真係所有嘅多數編輯人身上向善嗰面一個值得讚歎嘅有引領意義嘅動作。

我開始編輯後冇幾耐就意識到咗,(實際)啲爭鬥係可以幾咁恆久體系化而唔易改變,包括喺點樣呈現資訊嘅議題度同埋呢個可以點去俾利用達成特定嘅目的度。我唔係諗著話返自己嗰時係咩驚艷死人嘅先知;我估喺仲早過我當初天真咁喺現場跌跌撞撞嘅時候,就有好多人係經已意識到咗呢啲嘅風險。喺依家維基媒體項目獲得咗廣泛信賴嘅時候,同時間有(對維基項目)係有極高嘅輸賭落注係有組織嘅影響勢力(意圖)控制著佢哋分享啲資訊,我確信會係有出現同依家存在相比更大嘅風險問題。

社群嘅「佔有」係一個真實而有存在嘅威脅。咁多年來,由收錄文檔(成果)倒退成十年嘅克羅地亞文維基百科,成個(維基)活動入邊係廣泛意識到咗嗰處帶出嘅挑戰。基金會呢排就設立咗一個處理假資訊嘅團隊,雖然小組係仲未確定到自己嘅定位同仲評估咁啲問題,之不過小組係經已透過同一個外部研究者簽訂合約而展開咗對項目同挑戰嘅檢視行動,(啲檢視)仲會協助返我哋了解呢啲發生情況嘅潛在原因同解決方法[4]。我哋仲喺最近組建咗一個處理人權嘅團隊,以處理返由意圖控制資訊嘅有組織影響勢力所引起嘅、係急需關注嘅跨群組針對社群人權範疇嘅威脅。今時今日我哋處理咁啲情況,向我展示咗我哋係幾咁需要有一個行動去解決啲艱難嘅課題:即係我哋係可以去點樣保持返開放俾任何地方嘅任何人參與編輯嘅情況,同時間係確保到接納咗我哋所保持承諾嘅人,係唔會俾蓄意要滅佢哋聲嘅人傷害到。

帶著對拎走監管權限嘅尊重,我哋希望喺不久將來再同跨國際嘅中文圈語文社群聯繫返,傾返下避免到佔有風險嘅選舉方法同埋確保到啲人係確實感覺到係可以安全咁貢獻返中文圈語文百科。我哋需要確保返社群係可以主持到一個公正嘅選舉,係唔會有拉票或者欺詐嘅情況出現。我哋希望協助返構築一個公正嘅選舉方法係,係可以允許我哋及時咁恢復返查驗賬戶嘅權利。

喺呢份信件嘅最尾,我希望向一啲可能自己都感到震驚嘅群體表示返我個人深切嘅歉意。呢度嘅對象毋庸置疑係包括咗一啲心驚咁自己嘅個人資料可能洩露咗嘅人(喺呢個時間點,透過呢次行動,我哋係相信被他人識別嘅風險經已控制喺短到中期嘅程度)。我同時係真誠咁向啲某啲時間陷喺呢啲威脅陰影下艱難度過嘅社群表示道歉。基金會係會繼續構建我哋自己嘅實力撐返起每一個有願望或有需要啲支援嘅社群——同時我哋仲學習咁當我哋做嘅時候可以點做得夠好。我哋尋求咁改進嘅其中一個關鍵領域,就係我哋可領會我哋人權影響力嘅能力,同埋我哋可處理呢啲挑戰嘅能力。你哋仲未擁有你哋理應獲得嘅服務。我哋唔會係一下子就修整到啲嘢,但係我哋做咁改進嘅工作,係積極、專注咁投入精力去做咁。

對返身處世界各地服務咁多個大洲讀者嘅,4,000位活躍咁(使用)中國大陸語文嘅維基人[5][6],我願意同你哋各位交流我自己嘅傷感同遺憾。我願意向你哋保證我哋會做得再好啲。你哋所做出嘅俾世界各地中文閱讀者嘅分享知識活動係有著好偉大嘅意義,同埋我哋會致力係提供返你哋喺身處一個安全、保安良好同具生產氛圍嘅環境時候所需要嘅工具,支持返你哋繼續呢啲工作邁向未來。

再強調返,我係會盡我所能解答返啲疑問,同時係有喺法務同更廣泛層面度嘅其他方面支持我答到呢啲疑問。我哋準備咁元維基度再搞一個版面傾過,嚟咁嘅幾個禮拜內我會設定好埋正式嘅可對答時段。

最誠摯嘅, 麥姬·丹妮絲 (WMF) (傾偈) 2021年9月13號 16:13 (UTC) 麥姬

Updated Office Action on User 玄客

Upon recent information provided through our ca@ channel within Trust and Safety, we have reassessed one account locked as a result of this investigation. This account belongs to user 玄客. The information and supporting evidence received and authenticated by our investigators ascertains that user 玄客 is not, as originally identified, a sock of Walter Grassroot. As a result of this, user 玄客's account has been restored to full capacity.

We appreciate everyone who is using ca@ channel to send us additional information and evidence that substantiates or refutes the recently undertaken Office Action. This is an important part of the process, and the Foundation is reviewing each email and documents provided.

We offer our unreserved apologies to user 玄客, and we request anyone with additional information to share it through ca@. WMFOffice (talk) 21:47, 16 September 2021 (UTC)[reply]

References