Comisión Ombuds

From Meta, a Wikimedia project coordination wiki
This page is a translated version of the page Ombuds commission and the translation is 41% complete.
Outdated translations are marked like this.
Atayos:
OC,
OMBCOM
Ombuds Commission
Activity reports

La comisión del defensor del wikipedista investiga les quexes sobre violaciones de la política d'intimidá (en particular no que cinca al usu de les ferramientes CheckUser ), en cualesquier proyeutu de Wikimedia, pal conseyu d'alministración . Pa poner una quexa, por favor comunícate en privao con un Defensor.

Xeres

Amás de la investigación oficial, va haber mediación ente'l denunciante y el responsable correspondiente (davezu CheckUser , bureaucrat , Alministrador , o arbitration committee ). Cuando seya llegalmente necesario, la comisión del defensor del wikipedista asistirá al Conseyeru Xeneral, Direutor Executivu o la xunta al envís de remanar el casu.

Si el casu llegare a ser llitixosu, el defensor encargaráse d'educar a los CheckUsers o a otros sobro la política de proteición de datos de la Fundación. Si se rompió la política d'intimidá, la comisión habrá d'informar al Direutor Executivu o al Conseyu d'Alministración, direutamente o por personal delegáu, y encamentará tomar les midíes necesaries (como'l desaniciu del accesu de CheckUser). Arriendes d'ello la comisión podrá suxerir los cambios afayadizos nes polítiques o nel software.

Neutralidá

La pesquisa habrá ser empobinada de manera que s'asegure la xusticia y la imparcialidá. Como norma xeneral ye preferible que los miembros de la comisión eviten aquelles situaciones nes que pudieren tener un conflictu d'intereses, como por exemplo evitar l'usu rutinariu de la ferramienta CheckUser o recusase na investigación de denuncies en proyeutos onde seyan editores activos. Sicasí, los asuntos que se presenten énte la comisión nun se tayen, y la llingua y la cultura de los estremaos proyeutos pue poner pilancos a los foriatos. Poro, como la Comisión investiga les quexes déxase a la discreción de los miembros nomaos.

Escoyeta de miembros

Los miembros de la comisión son usuarios seleicionados por oficiales de la Fundación Wikimedia (nun hai eleiciones). Son designaos (asumiendo qu'ellos aceuten) por un periodu aproximao d'un añu. La identidá real d'un miembru de la comisión tien que ser conocida pol abogáu de la Fundación. Un miembru alternativu pero ensin derechu a votu pue ser designáu por idénticu periodu d'un añu, con espeutatives de ser miembru titular pal otru añu.

Permisos concedíos

Los ⧼group-Ombudsmen⧽ disponen de los siguientes permisos globales:

  • Buscar páxines desaniciaes (browsearchive)
  • Comprueba les direiciones IP d'un usuariu entre otres coses (checkuser)
  • Ver el rexistru de comprobación d'usuarios (checkuser-log)
  • Ver entraes eliminaes del historial ensin testu asociáu (deletedhistory)
  • Ver el testu desaniciáu y los cambeos ente versiones desaniciaes (deletedtext)
  • Ver rexistros privaos (suppressionlog)
  • Ver revisiones anubríes de cualquier usuariu (viewsuppressed)

Miembros actuales de la comisión

User Home wiki(s) Language spoken IRC nick Term expires
だ*ぜ (CA) zhwiki zh, yue, wuu, lzh, en-4, ja-3 Dasze 2026
Ameisenigel (CA) dewiki, wikidatawiki de, en-4, nds-2, fr-1, tlh-1 Ameisenigel 2026
Arcticocean (CA) en, sco-3, es-2, gd-1 2026
Bennylin (CA) idwiki id, pea, en-5, jv-4, zh-3, ms-3, es-2, ban-1, su-1, jv-x-bms-1 2025
Daniuu (CA) nlwiki nl, en-4, de-2, fr-2, la-2, vls-2, li-1 Daniuu 2025
Doğu (CA) trwiki tr, en-3, sr-1, ru-1 2026
Emufarmers (CA) enwiki en, la-2 Emufarmers 2026
Faendalimas (CA) wikispecies en, pt-3, it-2, fr-1 faendalimas 2026
MdsShakil (CA) bnwiki, bnwikibooks bn, en-3, as-1 MdsShakil 2025
Minorax (CA) commonswiki, metawiki, simplewiktionary, wikidatawiki en-5, zh-5, nan-2, fr-1, ko-1, ms-1, yue-1 Minorax 2025
Nehaoua (CA) arwiki, frwiki ar-n, fr-4, en-2 2026
Renvoy (CA) ukwiki uk, ru-4, en-3, pl-3, lt-1 2026
RoySmith (CA) enwiki en roy649 2026
Vermont (CA) ‡ enwiki, metawiki, simplewiki en, ru-2, es-1 Vermont 2025

† Advisory member; ‡ Steward-Observer, terms expire in February of listed year

Ver tamién la llista xenerada automáticamente

For the prior membership, see here.

Unviu

Les denuncies y cuestiones puen facese na direición de corréu lletrónicu que vien darréu (preferentemente n'inglés, anque podrán ser feches en cualesquier llingua falada por cualesquier de los miembros de la comisión):

Both ways will send message directly to OC mailing list.

Por favor siga les instruiciones que vienen darréu al unviar una consulta a la comisión:

  1. Seya claru. Correos llargos con información innecesaria faen que la comisión tenga torgues a la de procesar un casu a tiempu.
  2. Seya oxetivu. Evite facer consultes o pidíos d'investigación basándose n'especulaciones o xuicios suxetivos.
  3. Amuese pruebes. Proporcione diffs o enllaces permanentes si ye posible.
  4. Seya específicu. Especifique qué seición de la política foi violada.
  5. Por favor informe si la so wiki tien un Comité d'Arbitraxe (o asemeyao) y si vusté tienlo contautao (o usao otru procesu de mediación propiu de la so comunidá) primero de contautar a la comisión. Proporcione un enllaz a la páxina de preferencia.

Procedimientu

Los casos sometíos a la nuestra atención van ser procesaos de la manera que vien darréu:

  1. Confirmación de la solicitú: unviaremos un avisu de que recibimos la quexa al solicitante y si lo creemos afayadizo solicitaremos más información.
  2. Ámbitu d'actuación: si'l pidimientu ta dientro de les nuestres competencies procederemos a abrir una investigación. De lo contrario refugarémosla y trataremos d'indicar al usuariu un llugar meyor onde pueda obtener aida.
  3. Investigación: fadremos lo necesario pa determinar si esistió o non una violación a la política de proteición de datos.
  4. Resultáu: informaremos del resultáu de la investigación al solicitante y amás, d'esistir una infraición a la política de proteición de datos informaremos al usuariu investigáu y de consideralo necesario tamién informaremos a la Xunta Direutiva de la Fundación encamentando un remocique de los permisos de CheckUser o de Steward del usuariu que vulneró la política.

Activity reports

Actividaes:

Ver tamién